Facebook přistoupil k radikálnější změně firemního loga. Společnost si uvědomuje, že již není pouze jedinou dominantní aplikací a toto vědomí chce přenést i na uživatele. Výsledkem je nové logo, které barevně koresponduje s celým repertoárem vlastních aplikací.
První výrazná změna
Nové logo je výsledkem počínání z posledních měsíců, kdy Facebook do svých aplikací doplnil označení „from Facebook“. Pro firmu se jedná o logický krok, neboť i nedávný průzkum potvrdil, že pouze 29% američanů ví, že Instagram i WhatsApp patří Facebooku.
Paradoxně se však nové logo společnosti vizuálně vzdaluje od loga sociální sítě Facebook, které zůstane ve stávající podobě.
Význam loga
Když lidé slyší Facebook, představí si automaticky sociální síť. Nicméně společnost má již delší dobu mnohem širší spektrum zájmů a služeb. Bylo tedy nutné odlišit značku od aplikace, ale zároveň neztratit kontakt. Nové logo využívá vlastní typografii a velká písmena pro znázornění své stabilní struktury, zaoblené rohy a změkčení uhlopříček pro dodání optimismu a široké mezery pro přehlednost i v menších formátech.
Sám Facebook v novém logu vidí zároveň sloučení 3 hlavních principů.
- Jasnost: značka, která buduje porozumění
- Empatie: systém, který respektuje kontext a prostředí
- Vytváření prostoru: design, který podporuje lidi a jejich příběhy
Zdroj: Facebook.design