Blíží se evoluce na poli produktových kampaní, v listopadu se Google Merchant Center naučí vytvářet automatické feedy (zdroje) pro produktové inzeráty bez nutnosti zapojení XML zdrojů.
Jak to funguje?
Zjednodušeně, automatické feedy využívají roboty, kteří prochází vaše webové stránky a hledají na nich informace ze strukturovaných dat a vaší sitemapy. Z nalezených dat pak sami sestaví produktový feed.
Aby automatická tvorba feedu fungovala, je potřeba na váš web doplnit strukturovaná data ve formátu schema.org. Pokud potřebujete otestovat zda váš e-shop taková data využívá, či jestli jsou správně nastavena, vyzkoušejte nástroj přímo od Googlu.
Spouštíme první automatický feed
- Zkontrolujte zda vaše stránky obsahují strukturovaná data.
- Strukturovaná data musí obsahovat atributy: id [id], title [název], price [cena], availability [dostupnost] a image_url [url_obrázku]. U některých produktů je nutné uvádět také číslo GTIN, značku, MPN, velikost, popis nebo podmínku. Pokud si nejste jisti, kontaktujte svého PPC specialistu, nebo napište mně.
- V sekci Produkty > Zdroje vytvořte nový primární zdroj a jako metodu vyberte Procházení webu.
Voila, nyní (pokud to ještě nemáte) stačí jen propojit s Google Ads a vytvořit první Nákupní kampaň.
Časté chyby
- Žádná nebo špatně implementovaná strukturovaná data.
- Špatně nastavený soubor robots.txt, který blokuje procházení Googlebotů.
- Máte pozastavený účet
- Zkontrolujte zda jsou automatické feedy ve vaší zemi prodeje dostupné – zkontrolujte zde. ČR i Slovensko by mělo být již v první vlně, jakmile tedy dojde ke spuštění, budete mít funkci dostupnou